loading...
سی ام سی | دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور , دکتر حسن عباسی,مهدی دانشمند , حاج اقا پناهیان
پیشنهاد سردبیر
antidevil بازدید : 2807 جمعه 09 مرداد 1394 نظرات (0)

سخنان استاد پناهیان درباره ذکری که عجیب معجزه میکنه

http://up.cm30.ir/up/masafdevil/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%20%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86%20%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87%20%D8%B0%DA%A9%D8%B1%DB%8C%20%DA%A9%D9%87%20%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8%20%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87%20%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D9%87.jpg

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

برای دانلود کلیک کنید

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

خواص ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیه

همانطور که مستحضر هستید استغفار( طلب عفو و بخشش از درگاه خداوند ) بسیار به ما سفارش شده است تا جایی که بهترين وسيله براى ارتباط بنده گنهكار با خداوند غفار،استغفار معرفی شده است و برای آن آثار عظیم مادی و معنوی ذکر شده است.

نافرمانى و گناه، انسان را از جادّه مستقيم سعادت، به درّه هاى شقاوت و بدبختى مى كشاند.و بر ما لازم است به محض انجام گناه ،توبه نموده و با استغفار ندامت خود را اعلام نماییم.

اکثر گرفتاری هایی که انسان بدان مبتلا می شود به واسطه ی گناه می باشد و عقوبت گناه انسان در دنیا به شکل مصائب و گرفتاری ها نمود پیدا می کند.چرا كه به كار نگرفتن نعمت هاى خداوند در مسيرى كه او مى پسندد و صرف نمودن آن ها در معصيت و نافرمانى خداوند نشانه ی كفران نعمت ها می باشد بنابراین بر ما لازم است که از طریق استغفار نمودن از عقوبت گناه خویش نجات پیدا کنیم.

خداوند راه توبه واستغفار را برای همه باز گذاشته است و در قرآن می فرماید:

( وَ تُوبُوا اِلَى اللهِ جَميعاً اَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ). (1)

اى مؤمنان، همگى با هم به سوى خدا توبه كنيد و باز گرديد شايد رستگار شويد .


و علاوه بر اين ، راه بازگشت به سوى خويش را به آنان آموخته است و براى تحقّق توبه واقعى ، ابتدا دستور عذرخواهى و استغفار ، و سپس فرمان به توبه مى دهد :

( وَاسْتَغْفِرُوا اللهَ رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا اِلَيْهِ ). (2)

از الله ، پروردگارتان طلب آمرزش كنيد پس از آن ، توبه كرده و به سوى او باز گرديد .

بنابراین دستور به استفغار از خود قرآن گرفته شده ودر روایات نیز تاکید شده است.همانطور که اشاره شد استغفار دارای برکات مادی و معنوی است اما كمترين اثر استغفار و طلب آمرزش از خدا اين است كه موانع استجابت دعا را از پيش پاى انسان برمی دارد و آثار مخرّب و نابود كننده گناه را از بين مى برد .

استغفار ، تنها براى آمرزش گناه نيست ، بلكه خود يك نوع عبادت و دعاست كه باعث محبوبيّت انسان در نزد خداوند می شود.
ذكراستغفار در كلمات نورانى پيامبر و اهل بيتش (عليهم السلام) با تعابير گوناگون آمده است و روایات در این زمینه متعدد و موثق می باشند.

ازجمله بركات مادّى استغفار دست يافتن به زندگى خوب است . رسیدن به نعماتی همچون برکت در زندگی ، بارش باران، رفع حوائج مادی ، برطرف شدن مشکلات اقتصادی،رفع هم و غم و برکت در مال و فرزند از جمله اثرات مطلوبی است که در قران و روایات برای استغفار ذکر شده است.

خداوند در قرآن مى فرمايد:
( اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفّاراً * يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً * وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوال وَ بَنينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنّات وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهاراً ). (3)

از پروردگار خويش آمرزش طلبيد كه او بسيار آمرزنده است ( اگر چنين كنيد ) او ( باران ) آسمان را پى درپى بر شما فرو مى فرستد و شما را با اموال و فرزندان بسيار كمك مى كند و باغ هاى سرسبز و نهرهاى جارى در اختيارتان قرار مى دهد .


رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) نيز در اين زمينه مى فرمايند:
مَنْ أَكْثَرَ الإِسْتِغْفارَ جَعَلَ اللهُ لَهُ مِنْ كُلِّ هَمّ فَرَجاً وَ مِنْ كُلِّ ضيق مَخْرَجاً وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لايَحْتَسِبُ . (4)
كسى كه زياد استغفار گويد و از خدا عذرخواهى كند ; خداوند از هر غصّه اى برايش گشايشى قرار دهد و از هر تنگنايى راه فرارى پيش پايش گذارد و او را از جايى كه گمان ندارد روزى مى دهد .

مهمترين اثر معنوى استغفار ، دست يافتن به مغفرت و آمرزش خداى سبحان است.اميرالمؤمنين (عليه السلام) در سخن پر مغزى مى فرمايند:

تَعَطَّروا بِالإِسْتِغْفارِ ، فَلا تَفْضَحَنَّكُم رَوائِحُ الذُّنُوبِ . (5)
با استغفار و آمرزش خواهى از خداوند ، خود را معطّر كنيد ، تا بوى بد گناهان شما را رسوا نكند .

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

منبع متن : http://www.askquran.ir/thread47965.html

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 785
  • کل نظرات : 1012
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1523
  • آی پی امروز : 173
  • آی پی دیروز : 176
  • بازدید امروز : 778
  • باردید دیروز : 313
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 3,143
  • بازدید ماه : 10,550
  • بازدید سال : 73,110
  • بازدید کلی : 2,390,495