سی ام سی | دانلود سخنرانی های استاد رائفی پور , دکتر حسن عباسی,مهدی دانشمند , حاج اقا پناهیان
پیشنهاد سردبیر
antidevil بازدید : 960 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (2)

توضیح خلبان هواپیمای ایرانی درباره حمله آل سعود به فرودگاه صنعا

ویدیو توضیح خلبان هواپیمای ایرانی درباره حمله آل سعود به فرودگاه صنعا

Download

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ خلبان هواپیمای حامل کمک های دارویی ایران که امروز موفق به فرود در صنعاء نشد جزئیات این ماجرا را تشریح کرد.

«کاپیتان صداقت نیا» با ذکر اینکه پرواز وی به شکل عادی از تهران به سمت صنعاء حرکت کرد گفت: پرواز ما با هواپیمای غیر نظامی و برای حمل حدود 9 تن دارو از تهران شروع شد و به صورت خیلی عادی از تنگه عمان عبور کرد؛ اما بعد از حدود 20 دقیقه عبور از مرز عمان، از یمن اطلاع دادند که از طرف جده در عربستان سعودی پیام آمده است که شما اجازه فرود در فرودگاه صنعاء را ندارید!

وی که امشب با دو بخش خبری تلویزیون گفتگو کرد افزود: ما به برج یمن اطلاع دادیم که وارد خاک شما شده ایم و ارتباطی به عربستان ندارد و نیازی به اجازه پ مجوز آنها نداریم. همچنین به آنها گفتم: "هواپیمایی ما شناسایی شده و بار ما دارو است. مسئولیت این پرواز با بنده است و در صنعاء آماده هرگونه اعلام وضعیت بار و مسافر هستم و می توانید به فرودگاه صنعاء بیایید و ما را بازرسی کنید".

صداقت نیا ادامه داد: ولی بعد از این اعلام، باز هم تهدید شدیم که نباید به مسیر خود ادامه بدهیم؛ اما به پرواز ادامه دادیم که مجدداً تهدید شدیم و سعودی ها این بار گفتند که ما برای شما هواپیمای جنگنده به پرواز در خواهیم آورد!

این خلبان هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران افزود: ما باز هم به تهدیدهای سعودی اهمیت ندادیم، با اینکه هواپیماهای جنگی عربستان اطراف ما مانور می دادند و کارهای وحشیانه می کردند!

صداقت نیا اضافه کرد: آنها به ما پیغام می دادند که باید مسیر خود را عوض کرده و در یکی از فرودگاه های عربستان فرود بیاییم؛ ولی ما بدون توجه به این مسئله، حرکت به سمت صنعاء را ادامه دادیم.

وی با اشاره به اینکه در نزدیکی صنعاء ارتباط رادیویی هواپیمای او با برج مراقبت فرودگاه این شهر قطع شد گفت: بعد از مدتی متوجه شدیم که در حال بمباران فرودگاه هستند. اما باز هم درخواست کردیم که اگر به باند صدمه زیادی نخورده است ما برای فرود کاملاً آماده هستیم.

صداقت نیا ادامه داد: اما در لحظه ای که نزدیک فرودگاه شدیم و باند در دید ما قرار گرفت، در مقابل چشم ما به شکلی بیشرمانه دو راکت به داخل باند زدند و برج را هم مورد اصابت قرار دادند. در نتیجه ما دیگر به خاطر وضعیت باند از فرود در فرودگاه صنعاء منصرف و مجبور به بازگشت شدیم.

شایان ذکر است عصر امروز جنگنده های رژیم سعودی با حمله به فرودگاه صنعاء، مانع از نشستن هواپیمای حامل کمک های پزشکی جمهوری اسلامی در این فرودگاه شدند.

در این حمله هوایی، باند فرودگاه این شهر و برج مراقبت آن هدف بمباران قرار گفت و تعدادی از پرسنل فرودگاه نیز به شهادت رسیدند و زخمی شدند.

حمله به باند فرودگاه به این دلیل رخ داد که ایران برای ارسال کمکهای پزشکی، از دولت دو کشور "عمان" و "یمن" مجوز لازم را گرفته بود و سعودیها نمی توانستند به شکل قانونی مانع از فرود هواپیمای ایران شوند.

این درحالی است که مردم مظلوم یمن نیاز شدیدی به کمکهای دارویی دارند.

منبع: http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/04/28/687074/story.html